Kotimatka ja yhteenveto (jamin lehtijuttu IIIIIII ? )

Torstai alkaa todella helteisesti 26 asteteinen sää tekee päivästä myös hienon lomapäivän. Kanada menee huonolla pelillä jatkoon. Iltapeliin menemme Ruotsalaisien ystäviemme kanssa, näennäinen kannustus Ruotsille mutta sydän toivoo voittoa Tsekeille. 2 – 0 tilanteessa Karjalaisen hermo pettää, en jaksa katsoa kanarialintujen juhlimista, enkä ainakaan kuunnella niitten laulua kokoyötä, hyppään ratikkaan ajan hotellille ja pakkaan kamani. Hyvästelen hotelli väen ja hyppään mopon selkään. Uskon osaavani reitin ilman navigaattoria ja eikun matkaan. Ajettuani kolmisen tuntia huomaan ajaneeni väärää tietä, yllätyn kun Ranskan raja asema tulee vastaan. Päätän ajaa seuraavaan kylään ja etsiä majapaikan, tuleepahan käytyä Ranskassakin ajattelen, pieni majatalo löytyykin heti kylän laidalta. Isäntä, varmaankin yli 80 v Pierre, tulee haukotellen avaan oven. Yhteistä kieltä ei löydy, mutta asia selviää. Saan pienen huoneen ja isäntä tuo vielä minulle voileivät ja lasin punaviiniä, palvelua jota harvoin saa. Aamupala 07.30 ja pyörä valmiiksi, vaikka en ymmärrä mitään isännän puheesta, saan selville hänen olevan pahoillaan lyhyestä vierailusta ja peritystä täydestä hinnasta, korvaukseksi saan pullon Ranskalaista punaviiniä. Tyytyväisenä kohti Saksan moottoriteitä, kahden ensimmäisen tunnin jälkeen olen ajanut 280 km, mutta sitten hyytyy, tietyö 43 km matkalla vie vauhdin ja seuraava tunti menee tällä pätkällä, vaikka Saksalaismotoristien esimerkkiä noudattaen ajelen tien piennarta pitkin. Autoilijat väistävät ja peukalo pystyssä toivotta hyvää matkaa, Suomessa, pystyssä olisi toinen sormi ja ohitus reitti vedettäisi umpeen. Latu aukeaa jälleen, eikun hanaa, kunnes taas tietyö vie vauhdin pois seison tunnin lähes pysähdyksissä, koska piennarta ei ole ajelen matelevan jonon mukana. Tankkaan, ruuhka hellittää ajan reilua vauhtia eteenpäin. 800 km jälkeen rupeaa istumalihakset vaatimaan taukoa, pidän tankkaustauon, oion jäykkiä jäseniäni, mieli tekisi pitää pitempi tauko, mutta laivayhtiön lupaus saunasta, jos olen laivalla enne 20.30 pakottaa jatkamaan matkaa. Viimeinen satanen menee kuin siivillä, nautin vielä hetken Saksalaisten tarjoamasta mahdollisuudesta tuntea vauhdin hurmaa, etukate alas ja pieni pätkä 200:taa. Travemundeen saapuessa on mittarissa kilometrejä 1237 km, ei tainnut olla ihan lyhyin reitti. Satamassa on jono, ohitan sen, pysäköin viiden muun mopon viereen. Harrikka pojat Jyrki ja Aapo sekä customi Triumphilla ajava Jyrkin morsian Heidi sekä Karhulalaiset Jouni ja Eeva tyttärensä Tean kanssa Hondillan tervehtii iloisesti. Vaihdetaan matka kuulumisia, pojat ja Heidi on hakemassa pyöriään Malagasta jossa ne ovat olleet talvisäilössä syksyisen reissun jälkeen. Karhulalaiset taas ovat tulossa Portugalista kauden avaus retkeltä. Odottaessamme tuuli yltyy ja sade alkaa, Jyrki käy kiirehtimässä sisään pääsyämme ja aktiivinen lähtöselvittäjä saakin meidät sisään lähes heti. Pyörät liinoilla kiinni, tavarat hyttiin, ansaittu sauna ja ilta oluelle. Keskustelun lomassa huomaamme maailman pienuuden Heidi osoittautuu Brucen Nedon serkuksi ja Jyrki, Jouni ja Eeva toteavat kaikki syntyneensä Karhulassa ja jonkunlainen sukulaisuus suhdekin löytyy. Maajoukkueen huoltajat ovat samalla laivalla ja istuvat pöytäämme. Pienet jutustelut, jossa Jyrki ja Aapo paljastuvat Eastway ohjelma yhtiön työntekijöiksi. Pojat ovat hoitaneet mm, Mestarit areenalla ja Lenigrad Caubois kiertue manageroinnin. Yöpala, muutama olut ja paukku, sitten huomaamme laivan liikkuvan, kello on 03.00 yön toivotukset ja nukkumaan. Herään aamulla vasta 11.30, aamupala on ohi mutta lounas alkaa jo 12.15 Kiertelen kannella, käyn syömässä ja ostoksilla. Laivamatka sujuu rauhallisesti kipeitä jäseniä oikoen. Saunassa peruutamme, ajamme ja korjaamme rekkoja tunnin verran, huimat ovat jutut pojilla, kertoessani oman kisa historiani saan ilmaista olutta ja hyväksyviä lausahduksia, moni sanoo tulevansa ensivuonna Saksan kisoihin.

Aurinko paistaa koko päivän, on suhteellisen tyyntä ja rento meininki. Mahat täyteen seisovasta pöydästä, kuppi kahvia ja konjakki, nukkumaan menemme ennen yhdeksää. Laivan netti ja TV systeemi on romahtanut emmekä nähneet F 1 aika ajoja. Laiva rantautuu Sunnuntaina 06.45. Autokannella tapaamme lähtö yöllä saapuneet 20 venäläistä motoristia, joilla on uusia tosi isoja matkapyöriä, pojat on pyöräyttänyt itä ja etelä euroopan ympäri huoltoauto perässän. Pyörien kiinnitykset irti, kaikki valmiina lähtöön. Ulos pääsemme 07.30 pienet hyvästit yhteystietojen vaihto ja kokka kohti Savonlinnaa. On turhauttavaa ajella tyhjillä teillä 80 km/h, avaan visiirin ja koen nautinnon puhdas, raikas, kevään mausteilla maustettu ilma pöllähtää kypärän sisään, Saksan teiden pakokaasupilvien jälkeen todella nautinnollinen kokemus, miten hyvälle puhdas ilma voikaan tuoksua Mieleeni tulee, pitäkäämme vetemme ja ilmamme puhtaana, siinä on kullan arvoinen käyttövara meille ja matkailullemme. Vuoden 1993 jälkeen ensimmäisten MM-kisojen mitalipelien nauttiminen vaimon kanssa omalla sohvalla ei tunnu pöllömmältä sekään.

Yhteenveto MM-kisoista 2009 Sveitsi ansaitsee kisoista Zurichin osalta arvosanan 7,5 arvosanaa laskee kaupungin jäykkyys, sen virkamiesmäisyys, halli ja sen sijainti keskellä ei mitään.<span>  </span>Olisi sama kun Helsinki saisi kisat ja pelit pelattaisi Matinkylän ladossa. Bern saa täyden kympin, kaupunki on siisti kaunis toimiva, halli erinomainen ja todella hyvien liikenne yhteyksien päässä. Myös kaupungin yleisilme, ystävällisyys ja kohtuullinen hintataso ovat positiivista. Pelillinen menestys jäi muutamiin ilon pilkahduksiin, yhteen konttaamiseen, ja pettymykseen puolivälierissä. Olisiko Numpan mukana olo terveenä kääntänyt USA ottelun meille, uskon, että olisi. Selityksiä ja analyysejä on monia, toiset parempia toiset huonompia, toiset asiantuntevia toiset asiattomia. Kaikki kaikessa yhdet kisat ohi, seuraavat edessä. Ensi vuonna jatkamme samalla kielellä, kun Saksa isännöi Mannheimissa ja Kölnissä pelattavia kisoja. Danke, Gute reise Auf Wiedersehen, Bis später. Jami ja Witosketju kiittää

Tama opintojakso Viagra haittavaikutuksia kuten mika tahansa muu vastaavat laakkeet. Voimme myos lipsauttaa, etta kuinka kauan viagra viime voidaan kayttaa.